صمغ کتیرا

صادر کننده صمغ کتیرا عمده

صادر کننده صمغ کتیرا عمده

شرکت بازرگانی آدیس صادر کننده صمغ کتیرا عمده در ایران می باشد که انواع این محصول را با کیفیت عالی عرضه می کند. کتیرا صمغی طبیعی است که خواص فراوانی دارد و بهترین نوع آن توسط این مرکز به فروش می رسد. کتیرا خوراکی و صنعتی در بازار داخل و بین المللی تقاضای زیادی دارد و کارشناسان ما با ارائه خدمات ویژه و اطلاعات کامل، مرغوبترین محصول را ارائه میدهند.

صادر کننده صمغ کتیرا عمده

آنچه باید درباره صمغ کتیرا بدانید

تولید کتیرا

کتیرا یک صمغ طبیعی است که از شیره خشک شده از گیاه گون به دست می آید. این صمغ ها دارای انواع گوناگونی میباشند که در برخی نقاط جهان تولید میشوند. ایران بزرگترین تولید کننده این صمغ است.

صمغ کتیرا مخلوطی چسبناک، بی بو، بی مزه و محلول در آب از پلی ساکاریدها است. این محصول از شیره گیاهی که از ریشه گیاه تخلیه و خشک می شود، به دست می آید. صمغ از گیاه به صورت نوارهای پیچ خورده یا پوسته هایی که می توانند پودر شوند تراوش می کند. آب را جذب می کند تا تبدیل به ژل شود که می توان آن را به صورت خمیر هم درست کرد.

بخش های اصلی به نام کتیرا شناخته می شوند که به عنوان یک کلوئید موسیلاژین بسیار محلول در آب است و باسورین مرتبط با مواد شیمیایی که بسیار کمتر محلول است. اما در آب متورم می شود و ژل تشکیل می دهد.

کاربرد کتیرا در صنعت

کتیرا صنعتی

این صمغ در چرم‌کاری دباغی‌شده گیاهی به‌عنوان ترکیبی که لبه‌ها را براق می‌کند، استفاده می‌شود. گاهی اوقات به ‌عنوان سفت‌کننده در منسوجات استفاده می‌شود. آدامس کتیرا در طول تاریخ به عنوان یک داروی گیاهی برای بیماری هایی مانند: سرفه و اسهال استفاده می شده است. نوع کتیرا خوراکی نیز در انواع غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد.

صمغ کتیرا همچنین برای تهیه خمیری استفاده می‌شود که در صنعت کیک و شیرینی پزی، برای درست کردن گل‌های زیبا به عنوان تزئین کیک استفاده می‌شود. پس از خشک شدن می توان آن ها را با رنگ های خوراکی رنگ آمیزی کرد.

به طور سنتی به عنوان یک چسب در فرآیند چرخاندن سیگار برگ برای محکم کردن بدنه سیگار استفاده می شود. پودر کتیرا نیز از دیگر محصولات این ماده ارزشمند است که کاربرد فراوان دارد.

در خاورمیانه و به‌ویژه در ترکیه و ایران، صمغ کتیرا در سنگ‌های مرمری کاغذی هم استفاده می‌شود.

مدل های مختلف کتیرا

انواع مدل کتیرا

  1. کتیرا سیمی
  2. کتیرا معمولی
  3. کتیرا ورقه ای شکل

خواص گل کتیرا

  • خواص کتیرا برای پوست و مو

کتیرا برای پوست و مو بسیار موثر است. از خواص کتیرا برای پوست باید گفت که این ماده خاصیت ضد پیری دارد و ایجاد چین و چروک پوست را به تاخیر می اندازد. کتیرا برای مو نیز بسیار مفید است. از این محصول می توان در انواع ژل مو استفاده کرد و حتی با آن ژل موی خانگی درست کرد. از این محصول در شامپو ها نیز استفاده می شود.

  • گرمازدگی را درمان می کند

یکی از مزایای کتیرا این است که فصل گرما بدن را خنک و در فصل سرما بدن را گرم می کند. کتیرا به عنوان یک خنک کننده حرفه ای عمل می کند و دمای بدن را کاهش می دهد.

  • افزایش قوای جنسی مردان

صمغ کتیرا یکی از بهترین درمان ها برای افزایش میل جنسی مردان است. این گیاه مقوی مشکلات جنسی را درمان می کند. یک درمان کننده طبیعی است که عارضه ای ندارد.

  • افزایش سایز سینه

کتیرا در افزایش سایز سینه تاثیر بسزایی دارد. مصرف روزانه مقدار معینی از کتیرا به افزایش سایز سینه در زنان کمک می کند.

  • یبوست را درمان می کند

کتیرا به دلیل داشتن ملین، درمان قوی یبوست است.

بی اختیاری ادرار را درمان می کند

صمغ کتیرا یک روش بسیار موثر برای درمان بی اختیاری ادرار است. همچنین به شل شدن ماهیچه های ادراری برای جلوگیری از التهاب مجاری ادراری و سنگ مثانه کمک می کند.

مناسب برای خانم ها بعد از زایمان

زنان بعد از زایمان دچار ضعف عمومی می شوند. این افراد پس از احساس ضعف در بدن می توانند از کتیرا برای کسب قدرت بدنی استفاده کنند. در دوران بارداری و شیردهی با تجویز پزشک مصرف شود.

کاربردهای سنتی کتیرا

کاربرد صمغ کتیرا

  1. برای تسکین سرفه، عوارض جانبی سرماخوردگی
  2. قند خون را کنترل کنید
  3. درمان زخم های دهان
  4. ضربان قلب را تنظیم کنید
  5. کاهش دمای بدن
  6. به دلیل خاصیت چسبندگی به عنوان چسب دندان مصنوعی استفاده می شود
  7. درمان سوختگی
  8. درمان اسهال و یبوست
  9. درمان تومورها و تقویت سیستم ایمنی

موارد مصرف کتیرا

مصارف صمغ کتیرا

کتیرا قابل خوردن است و در داروها و غذاها به عنوان امولسیفایر، غلیظ کننده، تثبیت کننده و افزودنی استفاده می شود. همچنین می توانید کتیرا را به بسیاری از غذاهایی که در طول روز می خورید اضافه کنید. کتیرا را می توان در غذاهای سبزیجات، سس ها، سس مایونز و سایر چاشنی ها نیز استفاده کرد. همچنین به عنوان غلیظ کننده در تهیه پودینگ، بستنی و سایر غذاهایی که نیاز به تراکم دارند استفاده می شود. کتیرا در داروهایی مانند ژل، شربت، پماد و کرم به عنوان روان کننده و غلیظ کننده استفاده می شود.

کتیرا علاوه بر مصرف خوراکی برای مصارف تجاری دیگر مانند: صنایع کاغذسازی، لوازم آرایشی و منسوجات استفاده می شود. تمیز کردن و صیقل دادن محصولات چرمی، مواد در خمیر چاپ پارچه های ابریشمی و کرپ، سفت کننده پارچه کتانی، کرم ها و پمادهای سفت کننده، لوازم آرایشی مو، کرم دست، خمیر دندان، ساخت پاستیل نقاشی، ساخت خمیر قند برای تزئین کیک، درست کردن و چرخاندن سیگار.

بازرگانی آدیس صادر کننده صمغ کتیرا عمده ایرانی

صادرات کتیرا از ایران

در واقع کتیرا صمغ و شیرهٔ گیاهی به نام «گون» است که گونه‌های مختلفی دارد که به صورت درختچه یا گیاهان علفی چند ساله و یکساله می‌باشند. این صمغ خودبخود یا معمولاً بر اثر شکافی که به ساقه گون وارد می‌شود جاری می‌گردد و پس از مدت کوتاهی خشک می‌شود که آن را جمع‌آوری کرده و به دو صورت عمده در بازار عرضه می‌کنند. شروع بهره‌برداری معمولاً از اواخر فصل بهار است تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

 

کتیرا به دو نوع مفتولی و خرمنی تقسیم می‌شود، یک نوع کتیرای زرد است که مانند: تارها یا نوارهای پیچیده و دودی شکل است. نوع دیگر کتیرای سفید است که به کتیرا صدفی یا کتیرای خوراکی که به شکل پهن و به رنگ سفید صدفی می‌باشد.

بازرگانی آدیس صادر کننده صمغ کتیرا عمده ایرانی است و محصولات خود را با کیفیت درجه یک عرضه می کند. این محصولات بصورت کتیرا کیلویی و کتیرا بسته بندی بفروش می رسد. جهت اطلاع از لیست قیمت کتیرا خوراکی، کتیرا صنعتی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید