کتیرا گل

قیمت گل کتیرا در بازار ایران+صادرات | خرید و فروش عمده کتیرا گل

قیمت گل کتیرا ایرانی

قیمت گل کتیرا در بازار با توجه به نوع آن و کیفیت محصول کمی متفاوت است. ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان کتیرا در جهان است که این صمغ گیاهی را از شهرهای گوناگون از جمله همدان اراک مشهد اصفهان برداشت کرده و به فروش می‌رساند. خرید و فروش کتیرا در بازار تهران و کرج بسیار پر رونق بوده و در سال ۱۴۰۰ و سال ۹۹ بیشترین فروش را داشته است.

قیمت گل کتیرا ایرانی

شناخت گل کتیرا گون و بررسی انواع آن

گل کتیرا گون

شیره گیاه گون را کتیرا می نامند که در انواع مختلف در بازار خرید و فروش می‌شود. بهترین نوع این صمغ گیاهی به نام گل کتیرا شناخته می شود که علاوه بر خواص فراوانی که دارد در بسیاری از صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

همچنین بخوانید : فروش عمده کتیرا گون کاغذی

 

کتیرا گل گون معمولاً به صورت عمده از ایران خریداری شده و در اقصی نقاط جهان به فروش میرسد. خود گیاه گرون نیز دارای انواع و گونه‌های مختلفی است که از گیاهان علفی چند ساله به شمار می آید. این گیاه عموماً در مراتع و نواحی کوهستانی ایران رشد می کند.

تولید کنندگان صمغ کتیرا در ایران

تولید کننده صمغ کتیرا

تولید کنندگان صمغ کتیرا در ایران شهرهای اصفهان، کرمان، یزد، مشهد، اراک، همدان میباشند. در این شهرها پرورش گیاه گون و برداشت گل کتیرا در حجم زیاد صورت می گیرد. این محصولات بعضی اوقات به صورت خام فروشی و در بعضی مواقع به صورت فرآوری شده به فروش میرسد.

البته قابل ذکر است که بیشترین حجم محصول کتیرا به صورت خام فروشی و صادرات به دیگر کشورها می باشد. کشور ما پتانسیل بالایی از جهت آب و هوا و شرایط رشد گیاه گون دارد. به همین دلیل هم است که خرید و فروش صمغ کتیرا ایرانی در بازارهای جهانی و بین المللی بسیار صورت می پذیرد.

معرفی انواع کتیرا و مشخصات آن ها

صمغ کتیرا پس از خراش بر روی ساقه یا تنه گیاه گون به صورت ترشح بیرون می آید. سپس در معرض نور آفتاب قرار گرفته و خشک می شود. پس از آن توسط افراد مجرب و حرفه ای برداشت شده و و پس از جداسازی از لحاظ کیفیت، انواع مختلف آن با قیمت های گوناگون به فروش می رسد.

به صورت کلی کتیرا به دو دسته کتیرا مفتولی و کتیرا خرمنی تقسیم بندی می شود.

البته شاید نام های دیگر این صمغ با ارزش، به گوشتان خورده باشد. مثلاً کتیرا صدفی و یا کتیرا گل زرد. در واقع این ها نام های دیگر این صمغ می‌باشند که برای هر کدام به صورت جداگانه در این سایت مقاله ای نوشته شده است.

کاربردهای صمغ کتیرا

کاربرد صمغ کتیرا

از کتیرا می توان در صنایع گوناگونی بهره برد. بسیاری از تولیدکنندگان در صنایعی همچون آرایشی بهداشتی و پزشکی دارویی از انواع صمغ کتیرا استفاده می کنند.

البته علاوه بر آن از این محصول خاص و گیاهی می توان برای درمان های خانگی نیز بهره برد. کتیرا در زمان استفاده به سه گروه تقسیم بندی می شود، کتیرای خوراکی، کتیرای درمانی و کتیرای صنعتی. در ذیل برخی از کاربردهای صنعتی و خانگی و خوراکی کتیرا نام برده شده است.

همچنین بخوانید : قیمت خرید صمغ کتیرا درجه یک

 

استفاده از کتیرا در صنایع آرایشی و بهداشتی

کرم های تولید شده از کتیرا برای نرم کردن پوست و ترک های موجود در لب پس از استفاده بر روی پوست مورد استفاده قرار داد. استفاده در بسیاری از محصولات از جمله شامپوها و لوسیون ها.

استفاده از کتیرا برای مو

از ژل کتیرا برای رشد و تقویت موها و درمان وزی و شکنندگی آن استفاده می شود. این محصول را می‌توان هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی تهیه نمود. نوع صنعتی آن در کارخانه های آرایشی و بهداشتی در تناژ بالا تولید شده و در مراکز خرید از جمله فروشگاه ها عرضه می شود. همچنین می توان این محصول را به صورت اینترنتی نیز خریداری نمود.

استفاده از کتیرا جهت درمان بیماری ها

از کتیرا برای درمان سرفه بسیار استفاده می شود. همچنین از کتیرا میتوان برای درست کردن ماسک های خانگی جهت بهبود بسیاری از امراض پوستی استفاده نمود. کتیرا خاصیت نرم کنندگی و شفافیت از به پوست می بخشد و التیام دهنده آن می باشد. اینگونه ماسک ها را نیز می توان به صورت خانگی و یا صنعتی تهیه نمود.

استفاده از کتیرای خوراکی در صنعت غذایی

یکی از جالب ترین و مهیج ترین استفاده از کتیرای خوراکی در صنعت غذایی است. از این محصول می توان در انواع غذاها از جمله سوپ استفاده نمود. حتی در برخی از کشورها از آن در تهیه انواع سس استفاده می کنند.

همچنین بعضی از کشورها نیز در تهیه ادویه از کتیرا بهره می‌برند.

قیمت گل کتیرا در بازار ایران و صادرات

گل کتیرا صادراتی

قیمت گل کتیرا در بازار ایران و صادرات به روز محاسبه میشود و با توجه به درجه کیفیت محصول متفاوت است. گل کتیرا کیفیت بالایی دارد و از رنگ روشن و شفافی برخوردار است. این محصول در بازار داخل و خارج از کشور بسیار پرفروش بوده و خرید و فروش عمده آن توسط شرکت بازرگانی آدیس با بهترین قیمت انجام می شود.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان صمغ گیاهی کتیرا شهر اصفهان است. بهترین نوع کتیرا، شفاف و به رنگ سفید است.

بسیاری از تجار نیز خواستار خرید کتیرا اصفهان میباشند. این مرکز عرضه کننده انواع کتیرا اصفهان با بالاترین کیفیت می باشد و ارسال این محصول در مناطق تهران و کرج رایگان می‌باشد.

جهت دریافت آخرین قیمت روز خرید و فروش کتیرا در بازار تهران و کرج می توانید با شماره تلفن درج شده در سایت تماس بگیرید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره رایگان فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید