صمغ آنغوزه شیرین

تولید آنغوزه شیرین | عرضه کننده آنغوزه شیرین عمده با ارزانترین قیمت

تولید آنغوزه شیرین

آنغوزه گیاهی ارزشمند و کمیاب با قدمت هزارساله است که خواص دارویی بیشماری دارد. این گیاه علاوه بر کاربرد دارویی در برخی از کشور ها در صنعت عطرسازی و جواهرسازی نیز کاربرد دارد. تولید آنغوزه شیرین در نقاط مختلف دنیا صورت میگیرد و بازرگانی آدیس از بزرگترین عرضه کنندگان آن با ارزانترین قیمت می باشد. در ادامه به نحوه تولید و برداشت این صمغ ارزشمند و روش تکثیر سنتی آن به همراه مراکز توزیع این محصول خواهیم پرداخت.

تولید آنغوزه شیرین

نحوه ی تولید و برداشت آنغوزه

برداشت صمغ آنغوزه

تولید آنغوزه در بسیاری از مناطق دنیا صورت می پذیرد و آن را به صورت خام و یا فرآوری شده در بازار به فروش می رسانند. این محصول بسیار ارزشمند بوده و خواص فراوانی دارد. در مقاله گیاه آنغوزه چیست به صورت مفصل به این موارد پرداخته ایم.

برداشت بی‌رویه این گیاه بی نظیر موجب خطر انقراض آن گردیده است. این امر انجام بررسی‌های لازم در زمینه تولید و تکثیر این گیاه به شیوه‌های جدید را ضروری ساخته است. در کشور ما تکثیر گیاه آنغوزه به وسیله بذر صورت می گیرد دوره‌های خواب آن بسیار طولانی است. همچنین برداشت و صادرات گیاه به صورت صمغ و یا شیرابه باعث کمبود این ماده پر ارزش شده است.

روش سنتی تکثیر گیاه آنغوزه

روش سنتی تکثیر گیاه آنغوزه تنها از طریق بذر و به‌ صورت دیم کاری می‌باشد. در این روش مدت زمان زیادی باید به انتظار جوانه زدن گیاه باشیم. همچنین پس از رشد گیاه باید کیفیت آن بررسی شود.

محصولات صادراتی این گیاه که شامل صمغ آنغوزه شیرین و صمغ آنغوزه تلخ است باید بسیار مرغوب باشد. درصد گیاهان تولیدشده درجه یک در این روش کم می‌باشد. در بسیاری از کشورها از کشت بافت گیاهی جهت تکثیر این گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

مناطق رشد گیاه آنغوزه شیرین

گیاه آنغوزه شیرین

این گیاه کمیاب تنها در نقاط معدودی از جهان از جمله ایران رشد می کند. یکی از مناطق رشد این گیاه در ایران استان خراسان می باشد. این استان آنغوزه شیرین که از با کیفیت ترین نوع آنغوزه می باشد را دارد.

تولید و فروش صمغ آنغوزه شیرین به صورت صادراتی کمک بزرگی به اقتصاد ایران می کند. شیره آنغوزه بسیار گران قیمت بوده و نوع مرغوب آن با قیمتهای بسیار بالایی به فروش می رسد.

آنغوزه در کشور افغانستان نیز تولید می شود که به آن آنغوزه افغانستانی می گویند. این محصول به نقاط مختلف جهان صادر می شود. از این ماده در جواهرسازی به عنوان چسب برای سنگ های قیمتی مانند الماس استفاده می شود.

انواع گونه های آنغوزه

در کشور دو گونه آنغوزه داریم که به دو نوع تلخ و شیرین تقسیم می شود. نوع تلخ آن در کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و فارس برداشت می شود. در خراسان آنغوزه شیرین تولید می شود.

فصل برداشت آنغوزه ماه های تابستان است. همزمان که این محصول را برداشت می کنند برای همان سال باید کشت و محافظت را هم انجام دهند.

فصل برداشت آنغوزه از سال چهارم یا پنجم بستگی به رشد گیاه به مدت سه تا چهار ماه از تیر تا مهر به طول می انجامد.

قیمت هر کیلوگرم صمغ آنغوزه شیرین

صمغ آنغوزه شیرین

قیمت هر کیلوگرم صمغ آنغوزه شیرین تولید شده در ایران توسط کارشناسان فروش شرکت آدیس به خریداران عمده این محصول اعلام می شود.

این محصول را می توانید در حجم بالا از بزرگترین تامین کننده آنغوزه در کشور که همین مرکز می باشد خریداری نمایید. قیمت محصولات گیاهی و دارویی این مجموعه نسبت به دیگر مراکز مناسب تر بوده و با تضمین کیفیت به فروش میرسند.

دیدگاهتان را بنویسید