صمغ کتیرا

قیمت روز کتیرا گون | تولید کننده کتیرا گون در ایران

قیمت روز کتیرا گون

قیمت روز کتیرا گون همیشه مورد توجه خریداران عمده این محصول و تجار بوده است. کتیرا گون صادراتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و کمی گران تر نسبت به دیگر انواع آن می‌باشد. مجموعه بازرگانی آدیس تولید کننده کتیرا گون در ایران است و محصولات خود را با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

قیمت روز کتیرا گون

کتیرا گون چیست؟

کتیرا گون

گَوَن کَتیرا یا گون پنبه‌ای یا گون سفید (نام علمی: Astraglus gossypinus) یکی از گیاهان است. گیاهی بوته‌ای، کوتاه و بالشتکی به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است.

گیاه گون کتیرا در ایران از جمله در بلندی‌های بالای ۲۵۰۰ متر در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های اقلید و خرم‌بید است. در استان فارس و در استان خراسان رضوی در کوه سرخِ کاشمر و ارتفاعات بینالود ،ارتفاعات ساردوئیه در استان کرمان می‌روید. ترشحات ساقه این گیاه کتیرا نام دارد.

 

کتیرا محصول اصلی گیاه گون است. کتیرا عبارت است از ترشحات صمغی خشک شده حاصل از گیاه آستراگالوس گومی فرا که آن را تحت عنوان گوم تراگاکانت یا گون می‌شناسند. گیاه مولد کتیرا نبات کوچکی است به ارتفاع یک متر بومی آسیای صغیر، ایران، سوریه و یونان. در اثر خراش دادن ساقه گیاه جدار سلول‌های اشعه مرکزی و سلول‌های پارانشیمی با جذب آب به تدریج بدل به صمغ می‌شود. فشار تولید شده سبب رانده شدن صمغ به طرف شکاف می‌گردد.

صمغ در مجاورت هوا در اثر تبخیر آب به تدریج سخت می‌گردد. شکل محصول خشک شده بستگی به نوع شکافی که بر روی ساقه ایجاد شده‌است دارد.

از مجموع هشت هزار گونه گیاهان دارویی جهان چهار هزار گونه آن در استان خراسان رضوی کشت می‌شود. استان خراسان رضوی جزو ۱۳ اقلیم مناسب جهان برای کشت گیاهان دارویی است اما سهم پایینی از درآمد این بازار دارد. منبع : ویکی‌پدیا

خواص کتیرا

خاصیت کتیرا گون

آن روز که از مواد پاک‌کننده امروزی خبری نبود، سدر و کتیرا، در حیات بهداشتی جامعه، نقش عمده‌ای داشتند. هرچند که برای کتیرا، زمینه‌های استفاده دیگری نیز وجود داشت. این صمغ گیاهی گونه‌های مختلفی دارد که به صورت درختچه یا گیاهان علفی چند ساله در ایران به طور کلی آنها را گَوَن می‌نامند.

کتیرای مرغوب و با کیفیت ماده‌ای است که از شاخه‌های قدیمی گیاه به دست می‌آید. نوع ورقه ای و بیرنگ و شفاف آن، بهترین، و گرانترین محصول کتیرا است.

[highlight-red bcolor=”green” align=”center” ]صمغ کتیرا چسبنده، بدون بو و بدون مزه و محلول در آب است که آن را از شیره گیاه تهیه و خشک می‌کنند.[/highlight-red]

شرکت های زیادی در سراسر دنیا از کتیرا جهت تولید محصولات خود استفاده می کنند. خوردن این ماده بی‌نظیر هم فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

۱۰ خاصیت باور نکردنی کتیرا!

  1. کمک به هضم غذا
  2. تنظیم ضربان قلب
  3. درمان گرمازدگی
  4. درمان بیماری قند
  5. درمان سرماخوردگی
  6. درمان عفونت لثه و دندان
  7. درمان شوره و خشکی سر
  8. تقویت مغز استخوان‌های بدن
  9. ضد مو خوره و شفاف کننده مو
  10. درمان لاغری و افزایش قوای بدن

برداشت کتیرا گون

برداشت گون کتیرا

کتیرا صمغی است که از ساقه گیاه گون بر اثر فعالیت انسانی بر روی آن به بیرون تراوش می‌کند. شروع بهره برداری معمولاً از اواخر فصل بهار است و شصت روز (تا اوایل شهریور ماه) ادامه دارد.

بهره برداران ابتدا اطراف ساقه گون را خالی می‌کنند و سپس با تیغ‌های مخصوصی برش موازی با ساقه (موازی با آوندهای آبکش) ایجاد می‌کنند.

شیرگون (کتیرا) پس از چند روز به مرور بر اثر برشی که به ساقه آن وارد شده به بیرون تراوش می‌کند. سپس شیره در معرض نور آفتاب، آب خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود.

برداشت کتیرا بیست و یک روز پس از برش می‌باشد و این عمل مجدداً تکرار می‌شود. کتیرا به دو نوع مفتولی و خرمنی تقسیم می‌شود. البته این محصول با نام های کتیرا صدفی و کتیرا گل نیز شناخته می شود.

کتیرا ۱۰ تا ۱۵ درصد آب، ۳ تا ۴ درصد مواد معدنی و ۳ درصد نشاسته دارد. در کتیرا به طور کلی دو نوع ماده مؤثر وجود دارد. یکی ماده‌ای است محلول در آب به نام تراگاکانتین و دیگری غیرقابل حل در آب که باسورین گفته می‌شود. تراگاکانتین متشکل از اسید گالاکتورونیک است که به قندهای گالاکتوز و کسیلوز متصل است.

خرید اینترنتی کتیرا گون عمده

خرید اینترنتی کتیرا گون عمده معمولاً در سایت های فروشگاهی انجام نمی شود و این سایت ها محصولات خود را به صورت خرده فروشی عرضه میکنند. یکی از بزرگترین دغدغه های خریداران عمده محصولات گیاهی و دارویی همین موضوع می باشد. اکثر خریداران در داخل ایران و خارج از ایران امکان مراجعه حضوری جهت دریافت نمونه محصولات و از سفارش عمده را ندارند.

به همین جهت شرکت بازرگانی آدیس اقدام به فروش حضوری و غیر حضوری محصولات گیاهی خود نموده است. خرید اینترنتی کتیرا گون عمده از این مرکز به صورت کیلویی و یا بسته بندی در حجم بالا امکان پذیر است.

قیمت روز کتیرا گون

قیمت روز کتیرا گون همیشه مورد توجه خریداران عمده این محصول و تجار بوده است. کتیرا گون صادراتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و کمی گران تر نسبت به نوع درجه ۲ و درجه ۳ می باشد.

لیست قیمت به روز محصولات گیاهی ما را از کارشناسان فروش شرکت با یک تماس تلفنی دریافت نمایید. همچنین برای عزیزانی که تمایل به دریافت اطلاعات کامل و جامع از این محصولات میباشند، مشاوره رایگان ارائه می شود.

تولید کننده کتیرا گون در ایران

تامین کننده کتیرا گون

مجموعه بازرگانی آدیس تولید کننده کتیرا گون در ایران است و محصولات خود را با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

این مرکز کیفیت محصولات را تضمین کرده و آماده همکاری با تمامی سازمانها و تولید کنندگان عزیز می باشد.

ارسال محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه می باشد و امکان فراهم نمودن انواع کتیرا خرمنی و مفتولی در حجم بالا توسط این مرکز مقدور است.

امکان سفارش محصولات و دریافت نمونه صمغ کتیرا خرمنی و مفتولی، پودر کتیرا بصورت حضوری و غیرحضوری می‌باشد. پس از سفارش ارسال بار در کمترین زمان ممکن صورت می پذیرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهند بود. محاسبه قیمت روز کتیرا گون توسط کارشناسان مجموعه آدیس صورت می گیرد. سفارش بالا شامل تخفیفات ویژه نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید