کتیرا مفتولی

عرضه عمده کتیرا مفتولی صادراتی درجه یک در بازار داخلی

کتیرا مفتولی صادراتی درجه یک

کتیرا صمغ خشک شده گیاه گون است. در گذشته که از پاک کننده‌های امروزی خبری نبود، از سدر و کتیرا برای مصارف بهداشتی استفاده می‌شد. علاوه بر این کتیرا مصارف دارویی و صنعتی بسیاری نیز دارد. فصل برداشت کتیرا در بین ماه‌های اسفند تا شهریور است و بهترین و مرغوب ترین نوع آن از گیاه دو ساله گون بدست می‌آید. کتیرا عمدتا به دو نوع کتیرای مفتولی و خرمنی در بازار وجود دارد. عرضه عمده کتیرا مفتولی صادراتی درجه یک در بازار داخلی توسط شرکت های زیادی در ایران صورت می پذیرد که با کمی تحقیق می توان از عملکرد آنها باخبر شد. شرکت بازرگانی آدیس از بزرگترین تامین کنندگان کتیرا صادراتی در کشور است که محصولات خود را به کل دنیا ارسال می کند.

کتیرا مفتولی صادراتی درجه یک

کتیرای سفید مفتولی مرغوب

کتیرا سفید مفتولی کیفیت بالا

قبل از هر چیز ابتدا قصد داریم بدانیم انواع مختلف کتیرا چیست و چگونه بدست می آید؟ مرغوبترین نوع کتیرا کدام است؟

کتیرای سفید مفتولی مرغوب ترین نوع کتیراست و از نوعی گون بدست می‌آید که شیره آن درون کانال مرکزی ساقه قرار دارد. از فرو بردن سیخ و یا یک وسیله ی تیز در ساقه ی گیاه، کتیرای مفتولی حاصل می‌شود. نوع خرمنی آن نیز از تیغ زدن ساقه ی گیاه گون به صورت عرضی حاصل می‌شود. نوع پوشش گیاهی گون غرب کشور، به گونه ای است که عرضه عمده کتیرا مفتولی صادراتی کشور در انحصار این مناطق است.

عرضه عمده کتیرا مفتولی صادراتی با بهترین کیفیت در بازار داخلی

کتیرا مفتولی صادراتی کیفیت عالی

ایران با داشتن بیش از ۹۰۰ گونه مختلف گیاه گون یکی از بزرگ‌ترین صادر کننده‌های کتیرا در دنیا به حساب می‌آید. پس از آن کشورهای دیگر که نام برخی از آنها را در زیر آورده ایم از تولید کننده های عمده کتیرا به حساب می آیند.

  • ترکیه
  • یونان
  • عراق
  • ارمنستان
  • سوریه
  • هندوستان

[highlight-red bcolor=”#c600c7″ align=”center” ]در ایران نیز شهرهای اصفهان، شیراز، همدان، تهران، کرمان و کرمانشاه تولیدکننده کتیرا با بالاترین کیفیت هستند.[/highlight-red]

اما نواحی شمیران، غرب تهران، همدان، اصفهان و کرمان، به ترتیب بر اساس کیفیت محصول، عرضه عمده کتیرا مفتولی صادراتی با بهترین کیفیت در بازار داخلی را به خود اختصاص داده اند.

توزیع کتیرا مفتولی صادراتی درجه یک در بازار ایران

کتیرا مفتولی صادراتی ایرانی

در دهه ۱۳۳۰ صادرات سالانه كتيرا چهار هزار تن بود كه در حال حاضر به هزار تن هم نمی‌رسد. اغلب به كشور‏های فرانسه، امارات متحده عربی، آلمان،
انگلستان، هند و … صادر می‌شود. به دلیل کاهش تولید و ضعف توزیع کتیرا مفتولی صادراتی درجه یک در بازار ایران، آینده خوبی را نمی‌توان برای این
صنعت متصور بود.
از كتيرا بر حسب كيفيت، در صنايع مختلفی از جمله نساجی و دارويی و غذايی و چسب‌ سازی و … می توان استفاده نمود. به دلیل اینکه خاصیت امولسیون دهندگی خوبی دارد، در تهیه دارو از آن استفاده می‌شود؛
در طب سنتي، غليظ كننده خون و در كل، نرم كننده معرفی شده است و كمی ملین و مسهل است و معده را تقويت می كند و بسیاری خواص دیگر؛ به دلیل همین خواص است که باید به این صنعت توجه کرد و آن را رونق بخشید.

لیست قیمت انواع کتیرا صادراتی در تهران

کتیرا مفتولی صادراتی در بازار تهران

کتیرا به دلیل مقاوم بودن در برابر حرارت و اسیدیته کاربردهای بسیاری در صنعت دارد. همچنین در پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، نساجی و… نیز کاربرد دارد. در نتیجه بسیار مورد استقبال بازارهای صنعتی است.
اما در دهه‌های پیشین به دلیل برداشت نامناسب و غیراصولی، قیمت کتیرا مفتولی صادراتی چندان چشم گیر نبوده است. با اصلاح شیوه برداشت و بسته بندی، خرید کتیرا مفتولی صادراتی افزایش یافته و توانسته است بازار را راضی نماید و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش یافته است.
با این همه با توجه به نابسامانی اقتصاد جامعه و عوامل تحت تاثیر آن، نمی توان لیست قیمت انواع کتیرا صادراتی در تهران را به صورت مشخص و ثابتی بیان کرد. با مراجعه به مراکز متعدد عمده فروشی کتیرا تهران، می توان از قیمت روز این محصول مطلع شد.

فروشگاه کتیرا مفتولی صادراتی مرغوب در اصفهان

فروشنده کتیرا مفتولی صادراتی در اصفهان

به عنوان یکی از تولیدکننده‌های کتیرا مفتولی صادراتی در ایران، بزرگ‌ترین مراکز فروشگاه کتیرا مفتولی صادراتی مرغوب در اصفهان است. فروش کتیرا اصفهان هر دو نوع کتیرای مفتولی و خرمنی را شامل می‌شود. در برخی موارد از فروش نوع مفتولی کتیرا در عطاری‌های اصفهان به عنوان فروش گل کتیرا یاد می‌شود و بیان می‌شود که خاصیت چاق کنندگی دارد.
اصفهان با داشتن هزاران هکتار پوشش گیاهی گون، یکی از صادر کننده‌های کتیرا به کشورهايي چون آلمان، انگلستان و امارات متحده عربی است. میزان تولید کتیرا در شهرهای تیران و کرون، سمیرم، شهرضا، چادگان، نائین و اردستان استان اصفهان، چیزی بالغ بر ۱۲۰ تن بوده است که ۱۰۰ تن آن سهم صادرات استان بوده است.

مرکز خرید و فروش کتیرا مفتولی صادراتی در بازار جهانی

متاسفانه خشکسالی، بي توجهی به نحوه برداشت صحيح کتيرا از مراتع گون، بی توجهی به فرآوری و صنايع تبديلی اين محصول و همچنین عدم استفاده بهينه از پتانسيل‌ها و ظرفيت های موجود، موجب شده است که صادرات کتیرا رو به نابودی برود. در گذشته ایران یکی از صادرکننده‌های عمده کتیرا بوده است اما امروزه با روند نزولی تولید کتیرا، این صنعت وضعیت مطلوبی ندارد.
امروزه مرکز خرید و فروش کتیرا مفتولی صادراتی در بازار جهانی، پس از ایران كشورهای تركیه و سوریه هستند. در حال حاضر، هر ساله چیزی حدود ۳ میلیون
دلار کتیرا مفتولی ایران به کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید